Nawigacja

Robią porządek na węglówce

W trakcie wakacji remontowany jest tor nr 1 (z Bytomia w kierunku Tarnowskich Gór) linii kolejowej nr 131, znanej bardziej jako „węglówka”. Po zakończeniu prowadzonych od początku lipca prac, pociągi pojadą od Karbia w kierunku Radzionkowa i Tarnowskich Gór z prędkością 100 – 110 km/h. Znacznie usprawni to przejazd ciężkich pociągów towarowych i być może wpłynie na poprawę oferty przewoźników pasażerskich.

Infrastruktura wymieniana jest aktualnie na odcinku Bytom Północny – Radzionków. Ruch odbywa się jednym torem (tym w kierunku Chorzowa i Katowic), którego parametry poprawiono już kilkanaście miesięcy temu. Powoduje to sytuację, że pociągi jadące z Bytomia do Tarnowskich Gór potrzebowały kilku minut więcej, by przejechać od stacji do stacji, gdyż po prostu jechały znacznie wolniej.

Te dysproporcje po zakończeniu prac remontowych mają zniknąć. Na odcinku Bytom Karb – Tarnowskie Góry będziemy od końca wakacji, bo taki termin jest przewidziany na zakończenie prac, podróżować w obu kierunkach w bardzo przyzwoitych warunkach. Patrząc na czasy przejazdu pociągów osobowych na odcinku Tarnowskie Góry – Bytom, to najszybsze potrzebują 23 minut, by pokonać dystans miedzy tymi stacjami. Jeśli tor nr 1 po remoncie uzyska takie same parametry, to podróż z Bytomia w tym kierunku skróci się o 3 – 4 minuty.

To nie koniec dobrych wieści z węglówki. Zakończyło się opracowywanie zakresu rewitalizacji linii kolejowej nr 131 na odcinku Chorzów Batory – Tarnowskie Góry – Zduńska Wola Karsznice. Ponadto znacznie zwiększono budżet na niniejszą inwestycję. Najprawdopodobniej w planach zostanie uwzględnione proponowane kilka miesięcy temu przeniesienie przystanku Bytom Północny w stronę ulicy Strzelców Bytomskich. Więcej o tym – za kilka tygodni, gdy zapadną wszystkie oficjalne decyzje.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *