Nawigacja

Jakimi drogami podąża myśl prezydenta?

Nie będzie w tym roku planowej realizacji projektu, którym tak się prezydent Bartyla szczycił, choć nie był jego to pomysł. Mowa o Bytomskiej Centralnej Trasie Północ – Południe. 

Radni na wniosek prezydenta odłożyli w czasie wydatkowanie 800 000 zł z bieżącego na przyszły rok. Uzasadnili to brakiem ostatecznej decyzji środowiskowej powstałym wskutek odwołania Górnośląskiego Towarzystwa Przyrodniczego oraz opóźnieniem wydania tzw. odstępstw od przepisów techniczno-budowlanych przez Ministra Infrastruktury i Budownictwa. Odwołanie było skutkiem niekompletnej i pobieżnej inwentaryzacji przyrodniczej przedstawionej przez inwestora w raporcie o oddziaływaniu przedmiotowej inwestycji na środowisko – wyjaśnia Agnieszka Korbel z Górnośląskiego Towarzystwa Przyrodniczego. Tak potrzebna tzw. Becetka nie powstanie więc tak szybko, jak zapowiadały władze.

Za to zaproponował Bartyla realizację nie wiadomo komu potrzebnej drogi pomiędzy Bobrkiem a Szombierkami. I choć projekt uchwały został wniesiony na początku sesji (a więc radni nie mieli możliwości wcześniej się z nim zapoznać) i poniesie za sobą koszty rzędu 5,25 mln złotych, pomysł został zaakceptowany. Nikt nie pytał o jego szczegóły. Padło tylko pytanie jednego radnego o… przebieg trasy. I uwaga! Ma ona zostać poprowadzona od ulicy Orzegowskiej (początek przy wjeździe do Parku Fazaniec) do ulicy Konstytucji. Ale jej wylot nie znajdzie się jak planowano kiedyś przy skrzyżowaniu z ulicą Stara Cynkownia, ale na skrzyżowaniu ul. Konstytucji z ul. Ks. Pawła Krafczyka. Zmiana jest podyktowana najprawdopodobniej uatrakcyjnieniem terenów przeznaczonych pod budownictwo mieszkaniowe, jak czytamy w uzasadnieniu uchwały. Ale nic nie wiadomo o tym, żeby miasto planowało tam jakieś inwestycje, więc najpewniej rozwiązaniem tej zagadki jest zainteresowanie tajemniczego dewelopera, o którym wspomniano na sesji. Bo żadnych wyliczeń dotyczących pilnej potrzeby powstania traktu na tym obszarze nie przedstawiono. Wielu kierowców zapewne jednym tchem wyliczyłoby miejsca, gdzie rozładowanie ruchu ulicznego z pewnością by się przydało. Tego rejonu to nie dotyczy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *